Для дорожньої інфраструктури Чернігівщини 2021-й став роком якщо не другого народження, то своєрідного ренесансу — Анна Коваленко
До цьогорічної програми Президента України «Велике будівництво» потрапили 280 кілометрів доріг Чернігівської області, з яких 182 кілометри — дороги державного значення. На якому етапі реалізація запланованого та як забезпечується якість цих автошляхів — розповіла сьогодні під час чергового брифінгу голова Чернігівської облдержадміністрації Анна Коваленко.
— Для дорожньої інфраструктури нашої області 2021-й став роком якщо не другого народження, то своєрідного ренесансу. Адже 280 кілометрів доріг, користувачі яких забули, як виглядає новий асфальт, під гаслом «Зшити державу» потрапили до програми «Велике будівництво», — наголосила Анна Коваленко.
Зокрема, ремонтні роботи проводяться на автодорогах Київ – Суми – Юнаківка (ділянка ремонту – 143 км), Бобровиця - Свидовець - Новий Биків - Ічня (45 км), Вільне – Кролевець (12 км), та Холми - Авдіївка - Оболоння (15 км). Вже укладений та перевірений асфальтобетон на ділянці Чернігів – Ніжин – Прилуки – Пирятин протяжністю 75 км.
Згідно з підписаними договорами виконавці дорожніх робіт зобов’язані дотримуватися сучасних стандартів укладання дорожнього покриття. На всіх ділянках, що підлягають капітальному ремонту, воно буде тришаровим: шар основи дороги, вирівнювальний та верхній шари асфальтобетону.
Поточний середній ремонт передбачає ще й влаштування шару для посилення основи, що дозволить значно продовжити термін експлуатації відремонтованих ділянок. Така технологія, як зазначила Анна Коваленко, є новацію «Великого будівництва».
На всіх етапах дорожніх робіт проводиться ретельний нагляд за їхнім виконанням. У перевірках залучені різні інстанції: постійний контроль якості виконує замовник, зокрема Служба автомобільних доріг у Чернігівській області, вибірковий — державне підприємство «Дорожній контроль якості».
Служба автомобільних доріг в області має сертифіковану лабораторію та відділ якості, технічного контролю та нових технологій. Його співробітники наглядають за процесом виконання робіт на об’єктах ремонту, стежать за дотриманням підрядниками технологічних процесів та відповідністю виконуваних робіт проєкту. З минулого року Служба автомобільних доріг залучає і незалежних інженерів технагляду.
— Лише якісно виконана робота підрядника є підставою для приймання робіт, — підкреслила голова ОДА. — Проте й після введення об’єкта в експлуатацію підрядна організація відповідає за виконану роботу. Так, на ремонти доріг загального користування державного значення є гарантія: на поточний середній ремонт — 5 років, на капітальний — 10. Підрядна організація зобов’язана виправляти всі дефекти, що можуть проявитися протягом гарантійного строку.
Ще один вид контролю — громадський. Хоча замовниками робіт виступає ціла низка організацій, саме до облдержадміністрації часто звертаються водії зі скаргами на невідповідність шляхів заявленим високим стандартам.
За словами Анни Коваленко, цьогоріч на «гарячу лінію» ОДА надійшло 84 звернення — 41 від депутатів та 43 від громадян. Визначено 17 найбільш проблемних ділянок в усіх районах області, всі вони будуть відремонтовані до кінця 2021 року.
— Уже маємо приклад ефективності такого контролю, коли пильне око громадських активістів помітило кромку дорожнього покриття на ділянці ніжинської об’їзної дороги, яку було пошкоджено під час облаштування узбіччя, — розповіла Анна Коваленко. — Виконавець уже запланував усунення пошкоджень. Сам же факт є доказом того, що громадськість здатна помічати навіть дрібні негаразди. На наше переконання, буде помилкою нехтувати таким чутливим ресурсом.
Принагідно голова ОДА звернулася до водіїв, щоб вони брали участь в громадському контролі та повідомляли про явні порушення технології, або неякісно виконані роботи. З боку адміністрації Анна Коваленко пообіцяла невідкладне реагування.